Zo werkt de BLG Wonen app
Op deze pagina:
Download de app
Heb je onze app nog niet? Download en installeer hem eenvoudig op je smartphone of tablet. Met de app heb je overal en altijd toegang tot je actuele hypotheekgegevens. En je logt er zelfs mee in op Mijn BLG op je computer.
Zo activeer je de app
De BLG Wonen app installeer je direct op je smartphone of tablet met dit eenvoudige stappenplan:
- Download de BLG Wonen App in de App Store (iOS) of via Google Play (Android).
- Open de app en kies je naam.
- Stel zelf een mobiele pincode in.
- Kies op welke manier je wilt aanmelden: door middel van gebruikersnaam en wachtwoord, of met je hypotheeknummer.
- Doorloop de stappen verder in de app.
- Bevestig je aanmelding met de eerder gekozen mobiele pincode.
Heb je nog geen gebruikersnaam en wachtwoord voor Mijn BLG? Vraag dan direct een gebruikersnaam en wachtwoord aan.
Hulp bij het gebruiken van de app
Liever hulp bij het downloaden of gebruiken van de app? In onze handleiding leggen we uit hoe je de app downloadt in vier makkelijke stappen. Ook voor de meest gebruikte functies in de app hebben we een kort stappenplan uitgewerkt.
Veelgestelde vragen BLG Wonen app
-
Ben je je mobiele pincode vergeten? Overkomt ons allemaal wel eens. Tik in het inlogscherm op het gebruikersicoon rechtsboven. Verwijder jezelf als gebruiker en meld je opnieuw aan in de app met je gebruikersnaam en wachtwoord óf met je hypotheeknummer en contactgegevens.
-
Je kunt de app ook gebruiken om in te loggen in Mijn BLG op je laptop, computer of tablet. Ook kun je er opdrachten mee ondertekenen, zoals extra aflossen. Makkelijk en veilig!
Zo log je in met de QR-code:
1. Kies voor inloggen met de BLG Wonen app, op de inlogpagina.
2. Ga op je mobiel naar de BLG Wonen app. Klik in de app rechtsboven op het icoontje van de QR-code. De QR-scanner verschijnt op je scherm.
3. Scan met je telefoon de QR-code op het scherm van je laptop, computer of tablet.
4. Toets je pincode in en je bent ingelogd!
-
Als je de eerste keer inlogt meld je je aan met je gebruikersnaam en wachtwoord van Mijn BLG, of met je hypotheeknummer en contactgegevens.
Geen inloggegevens van Mijn BLG of ben je deze vergeten? Kijk dan hier voor meer informatie.
-
1. Controleer op updates
Mogelijk gebruik je een verouderde versie van de BLG Wonen app. Controleer in de Apple Store of in Google Play of de app een update heeft en voer die uit als dat nodig is.
2. Controleer je verbinding
Krijg je de foutmelding ‘816U’? Dan zijn er problemen met je internetverbinding. Verbreek de verbinding met wifi en/of je mobiele netwerk op je telefoon of tablet. Maak daarna opnieuw verbinding. Log dan opnieuw in.
3. Installeer de app opnieuw
Werken bovenstaande oplossingen niet? Verwijder de app dan van je telefoon of tablet. Download en installeer de app daarna opnieuw.
4. Neem contact op
Werkt de app nog niet? Neem dan contact met ons op.
-
Verkoop je je toestel, ben je je smartphone verloren of is je telefoon of tablet gestolen? Meld je dan af voor apparaten die je niet meer gebruikt, maar waar je wel bent ingelogd. Dat kan op 2 manieren:
Via de BLG Wonen app
Tik in het inlogscherm op het gebruikersicoon rechtsboven. Verwijder de gebruiker(s) via het prullenbakje achter de gebruikersnaam.
Via Mijn BLG
Ga naar Zelf regelen. Klik op 'Veiligheid en Toegang' en vervolgens op 'Inlogmiddelen'. Verwijder het apparaat dat je niet meer gebruikt.
Heb je geen toegang tot de app of Mijn BLG? Of kom je er niet uit? Neem dan gerust contact met ons op.
-
De app werkt het beste op de meest recente versies van iOS en Android. Heb je een iets ouder toestel? Met het besturingssysteem iOS (Apple) vanaf versie 12.0 of het besturingssysteem Android, vanaf versie Android 5.0 werkt onze app ook nog.
Tip: zorg ervoor dat het besturingssysteem van je telefoon of tablet is bijgewerkt voordat je de app downloadt.
Widgets op je telefoon of tablet
Voeg een widget toe om snel in te loggen op Mijn BLG met de QR-code. Of bekijk het saldo op je bankspaarrekenng, zonder dat je de app hoeft te openen.