Veelgestelde vragen hypotheek

Blijft mijn hypotheek bestaan?

Je hypotheek blijft bestaan. Of er op de lange termijn iets verandert, zoals de voorwaarden of naam van een product, dat weten we nu nog niet. Als er iets verandert word je daarover geïnformeerd.

Moet ik mij zorgen maken over mijn hypotheek?

Nee, de merken van de Volksbank (SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen) zijn op dit moment allemaal financieel gezonde merken. Door onze krachten te bundelen, bereiden we ons voor op de toekomst, en zorgen we dat we ook op de lange termijn sterk blijven.

Kan ik nog steeds mijn hypotheekzaken regelen zoals ik gewend ben?

Ja, dat kan nog steeds. Je hypotheekzaken regel je op de vertrouwde manier via Mijn BLG, onze app óf je hypotheekadviseur.

Kan ik nog een hypotheek afsluiten bij BLG Wonen?

Ja. Mocht er in de toekomst wel iets voor je veranderen, dan informeren we je daar altijd persoonlijk over.

Veelgestelde vragen banksparen

Blijft mijn bankspaarrekening bestaan?

Je bankspaarrekening blijft bestaan. Of er op de lange termijn iets verandert, zoals de voorwaarden of naam van een product, dat weten we nu nog niet. Als er iets verandert word je daarover geïnformeerd.

Hoe zit het met de Depositogarantie?

Daar verandert niets in. Met de Nederlandse Depositogarantie krijg je je geld tot € 100.000 terug als een bank failliet gaat. De Volksbank heeft nu een bankvergunning voor alle merken samen. Dus heb je nu een rekening bij ons en ook rekening bij een van de andere merken? Dan geldt het maximum van € 100.000 voor deze rekeningen samen.

Is het geld op mijn bankspaarrekening nog wel gegarandeerd?

Jazeker. Met de Nederlandse Depositogarantie krijg je je geld tot € 100.000 terug als een bank failliet gaat. Lees meer over de Nederlandse Depositogarantie.

Veelgestelde vragen algemeen

Waarom deze verandering?

We werken al zoveel mogelijk samen met de andere merken van de Volksbank: ASN Bank, SNS en RegioBank. Samenwerken is efficiënter en helpt ons de kosten laag te houden. Maar het kan nog beter. Daarom bundelen we onze krachten en gaan we verder als één bankmerk onder de vlag van ASN Bank. Zo zijn we klaar voor de toekomst en blijven we ook op de lange termijn financieel gezond.

Wie of wat is ASN Bank en waarom is er voor ASN Bank gekozen?

ASN Bank is een vooruitstrevende bank die zich inzet voor een duurzamere samenleving. De keuze voor ASN Bank bouwt voort op de sterke positie die het merk al sinds de oprichting in 1960 heeft verworven als pionier in duurzaam en maatschappelijk verantwoord bankieren. Dit wordt gecombineerd met de kracht van de merken SNS, RegioBank en BLG Wonen die staan voor persoonlijke aandacht, nabijheid, lokaal ondernemerschap en woontoegankelijkheid.

Wat betekent dit nu voor mij?

Op dit moment verandert er nog niks. Alles moet zorgvuldig geregeld en uitgedacht worden, en dat kost tijd. Dus regel je alles zoals je gewend bent. En is er meer duidelijk? Dan laten we je dat zo snel mogelijk weten.

Verandert er iets in de klantenservice?

Er verandert op dit moment niets. Je kunt op de vertrouwde manieren contact met ons op blijven nemen. Bekijk onze contactgegevens.

Hoe lang duurt het voordat BLG Wonen ASN Bank wordt?

De overgang naar één merk gaat stap voor stap. Alles moet zorgvuldig geregeld worden en dat kost tijd. Uiteindelijk zal het meerdere jaren duren voor alle klanten zijn overgezet naar ASN Bank.

Ik heb een betaalrekening van ASN Bank, kan ik in de ASN Bank app ook mijn hypotheek van BLG Wonen zien?

Voor het regelen van je hypotheekzaken blijf je Mijn BLG of de app van BLG Wonen gebruiken. Voor je betaalrekening bij ASN Bank gebruik je de app van ASN Bank.

Waar kan ik terecht met vragen?

Op deze pagina vind je altijd de laatste informatie over de veranderingen. Staat je vraag er niet tussen? Bekijk hier hoe je contact met ons kunt opnemen.