“Regulier Beheer is er voor de complexere aanvragen van bestaande klanten”
Kun je uitleggen wat Regulier Beheer is en wat jullie precies doen?
“Ons team is opgedeeld in twee ‘waardestromen’, zoals wij het zelf noemen: Beheer Zonder Risico (BZR) en Beheer Met Risico (BMR).
Het betekent grofweg dat BZR verantwoordelijk is voor bijvoorbeeld het invoeren van een aflossing of een wijziging op een spaarhypotheek. Kleine wijzigingen die een klant zelf kan aanvragen. Bij BMR komen de aanvragen met meer risico binnen – aanvragen waar ook een stuk advies bij komt kijken.
De adviseur doet in deze gevallen een aanvraag voor een aanpassing van een bestaande lening, bijvoorbeeld in verband met een scheiding. BMR doet de risicochecks en beoordeelt of deze aanvraag haalbaar is.”
Hoe ervaar je jullie samenwerking met de adviseurs?
“We merken dat de adviseurs ons nog niet zo goed en makkelijk weten te vinden als we zouden willen. Voor het verwerken van aanvragen is het belangrijk dat we kunnen sparren met adviseurs, dus we gaan ervoor zorgen dat dat nog beter wordt. Daarvoor is het belangrijk dat adviseurs precies weten met welke vragen ze bij ons terechtkunnen. We willen dichter bij de adviseur komen. Daarom laten we de acceptant in gesprek gaan met de adviseurs; niet alleen inhoudelijk over aanvragen, maar ook over hoe ze ons kunnen bereiken en hoe we elkaar kunnen helpen om aanvragen nog beter te stroomlijnen.”
"De adviseur kan bij Regulier Beheer terecht voor bijvoorbeeld het omzetten van een annuïteitenhypotheek naar een aflossingsvrije hypotheek. Of voor het verlengen van een overbruggingskrediet of kinderen die hun ouders willen ontslaan uit hun hoofdelijke aansprakelijkheid.”Maurice, Manager Regulier Beheer
Waarvoor kunnen adviseurs bij jullie terecht?
“Behalve voor de dingen die ik hiervoor al noemde, kunnen adviseurs ook bij ons terecht als er bijvoorbeeld een annuïteitenhypotheek moet worden omgezet naar een aflossingsvrije hypotheek. Hiervoor moet een beoordeling plaatsvinden en dienen adviseurs een digitale aanvraag in.
Er zijn ook risicobeoordelingen die niet via zo’n digitale aanvraag binnenkomen, maar via een formulier of e-mail. Dit kunnen verschillende dingen zijn. Bijvoorbeeld een verzoek tot verlenging van een overbruggingskrediet. Of een aanvraag waarbij klanten zekerheid aan ons hebben verpand (zoals een tweede woning of extra stuk grond) en dit vrij willen laten geven. Of woningeigenaren van wie de ouders bij de aankoop hebben meegetekend en hun ouders nu willen ontslaan.”
Wat is volgens jou ’uniek' aan de service van Regulier Beheer?
“De casussen die wij behandelen, kunnen complexer zijn dan die bij een aankoopfinanciering. Er zit een groot verschil in bijvoorbeeld een aankoopfinanciering met NHG en een ontslagzaak waarbij fiscale regimes moeten worden getoetst en beoordeeld. Ons team bestaat uit specialisten en ervaren acceptanten die speciaal voor de ingewikkelde aanvragen op onze afdeling werken. Zij beschikken over de kennis en vaardigheden die nodig zijn om een goede risicobeoordeling voor een bestaande klant uit te kunnen voeren.
Met deze ondersteuning helpen we niet alleen nieuwe klanten, maar investeren we samen met de adviseurs ook in onze bestaande klanten. Onze dienstverlening gaat door; ook tijdens de looptijd van een hypotheek kunnen klanten bij ons terecht. Hoe complex de vraag ook is.”
"Adviseurs kunnen ons altijd bellen. Vraag hoe we kunnen helpen om de aanvraag te stroomlijnen. Onze acceptanten zijn altijd bereid mee te denken.”Maurice, Manager Regulier Beheer
Wat maakt werken in dit team voor jou zo uitdagend?
“De diversiteit. We begonnen met een team van 17 medewerkers en zijn inmiddels gegroeid tot 27. Die groep bestaat uit medewerkers die de administratieve zaken doorvoeren in de systemen en acceptanten. De dynamiek tussen deze twee groepen is geweldig en ik vind het mooi om te zien hoe deze twee aparte ‘werelden’ zo goed op elkaar zijn ingespeeld én in één team samenkomen.”
Wat zou je nog aan de adviseurs van BLG Wonen mee willen geven?
“Bel vooral om te overleggen. Vraag hoe we kunnen helpen om de aanvraag te stroomlijnen. Onze acceptanten zijn altijd bereid mee te denken, dus maak daar gebruik van. Of het nu inhoudelijk is, of over de manier waarop we onze dienstverlening kunnen verbeteren. Laten we samen onze klanten helpen.”
Meer informatie
Wilt u als adviseur in contact komen met het team van Maurice? In Mijn Kantoor vindt u alle (contact)informatie.