Een hypotheekoplossing voor elke situatie
Elke situatie en elke klant is anders. Daarom zoeken wij naar de beste hypotheekoplossingen die passen bij de situatie van de klant. Voor elke doelgroep hebben wij eigen voorwaarden.
Welke situatie is op jouw klant van toepassing?
De kenmerken van een hypotheek bij BLG Wonen
- Geldigheid van een offerte is bij nieuwbouw: 12 maanden kosteloos.
- Geldigheid van het bouwdepot bij een bestaande woning is 12 maanden (met mogelijkheid tot verlenging met 12 maanden). Bij nieuwbouw is de geldigheid standaard 24 maanden.
- Verduurzamen woning: tot maximaal € 25.000 extra lenen.
- Via Mijn BLG en de BLG Wonen app regelt de klant eenvoudig hypotheekzaken, zoals: declaraties vanuit een bouwdepot, hypotheekinzicht en extra aflossen.
- Bij verhuizing naar een andere woning geldt de meeneemregeling hypotheek.
- Altijd persoonlijk contact: direct een acceptant aan de lijn om te overleggen en telefonische toelichting bij afwijzing.
- Slechts één tekenmoment: als de opgevraagde documenten binnen 28 dagen na het uitbrengen van de offerte worden aangeleverd.
- Onder bepaalde voorwaarden financieren wij ‘bijzondere’ onderpanden, zoals gedeeltelijke agrarische bestemmingen, nieuwbouwhuizen in eigen beheer en kangoeroewoningen.
- Bij overlijden heeft de klant de keuze tussen boetevrij aflossen of een nieuwe rente.
- Voor bestaande klanten met betalingsproblemen hebben wij ons Hulpteam Hypotheken. We kijken eerst samen met u als adviseur naar de situatie en oplossingen die daarbij passen.
- Ruime overbruggingshypotheek: BLG Wonen financiert tot 90% als de woning nog niet is verkocht. Bij definitieve verkoop van de woning overbruggen we tot 99%.
Maatwerk
Wij vinden het belangrijk dat iedereen kan wonen op een manier die bij hem of haar past en die verantwoord is. Er is vaak meer mogelijk dan je misschien denkt. In de meeste gevallen past dat binnen ons reguliere productaanbod. In sommige situaties is maatwerk nodig. Twijfel je of het past? Ga in gesprek met een acceptant en bespreek of maatwerk een optie is. Een duidelijke cijfermatige onderbouwing is voor ons erg belangrijk om een verantwoorde financiering af te kunnen geven. Hoe werkt dat? Op Mijn Kantoor staat een handig stappenplan.
Meer informatie
- Duurzaamheid
Bekijk onze extra financieringsmogelijkheden als de klant wil verduurzamen.
Heb je een vraag?
We helpen je graag verder. Onze collega’s van Klant & Adviseur Relaties staan graag voor je klaar. Neem contact op via 046 – 478 81 85 of via adviseur@blg.nl.
Heb je een inhoudelijke vraag over een aanvraag? Dan helpen onze acceptanten je graag verder. Via 046 – 478 81 95 of een e-mail o.v.v. het aanvraagnummer naar completering@blg.nl.
Op Mijn Kantoor bekijk je 24/7 de status van jouw aanvragen en vind je alle informatie over het indienen van aanvragen.