Actueel

Veelgestelde vragen

Wat gebeurt er met de bestaande klanten van BLG Wonen als BLG Wonen ophoudt te bestaan? 

  • Het samengaan van ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS zal gefaseerd en zorgvuldig verlopen. 
  • De implementatie start in 2025 en zal naar verwachting enkele jaren duren.  
  • Voor onze klanten verandert er op dit moment niets. Zij kunnen gebruik blijven maken van onze diensten zoals ze gewend zijn. Op termijn worden zij geïnformeerd over de veranderingen die voor hen van toepassing zijn.

Kan ik een hypotheek van BLG Wonen blijven afsluiten; is dat toekomstbestendig?  

Ja, dat kan. Hypotheken is en blijft een belangrijk onderdeel van ons productaanbod. We bieden nog steeds de hypotheken van BLG Wonen en ASN Bank aan.

Kan ik nog veilig een hypotheek bij jullie afsluiten, terwijl jullie op houden te bestaan? 

Alle merken onder de Volksbank zijn solide en gaan gefasseerd samen onder het nieuwe merk ASN Bank verder. Voor BLG Wonen verandert er voorlopig nog niets. 

En hoe zit het met de dienstverlening die mijn klanten krijgen in de toekomst? 

Hypotheken blijven voor ons cruciaal. Hierbij hoort ook dat we ons maximaal inzetten om goed te blijven zorgen voor klanten en adviseurs. 

En wat gebeurt er met mijn klanten na mogelijke verkoop aan een andere partij?

Op dit moment is er niets bekend over de verkoop van de Volksbank/ASN Bank aan een andere partij. Onze aandeelhouder, de Nederlandse Staat, kan besluiten om de bank te verkopen als de bank er klaar voor is en het moment gunstig. Het ligt in de verwachting dat niet alleen de prijs bepalend zal zijn of de bank verkocht gaat worden, maar dat ook andere eisen aan een koper gesteld kunnen worden, zoals de wijze waarop een nieuwe eigenaar met onze gezamenlijke klanten omgaat. 

Wat gebeurt er met de bestaande portefeuille?  

De overgang naar ASN Bank gaat gefaseerd en zorgvuldig . Als hier meer over bekend is, laten we je dat weten.  

Heeft dit invloed op jullie acceptatienormen voor nieuwe en bestaande klanten?  

  • Het samengaan van ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS zal gefaseerd en zorgvuldig verlopen.
  • De implementatie start in 2025 en zal naar verwachting enkele jaren duren.
  • Voor onze klanten verandert er op dit moment niets. Zij kunnen gebruik blijven maken van onze diensten zoals ze zijn gewend. Op termijn worden zij geïnformeerd over de veranderingen die voor hen van toepassing zijn.

Kan ik hypotheken van BLG Wonen blijven afsluiten?

Dat kan. Naast de hypotheken van ASN Bank bieden we ook nog steeds hypotheken van BLG
Wonen aan.

Blijven de mij bekende contactpersonen mijn aanspreekpunt?  

Dat wordt nu verder uitgewerkt. De komende periode blijft jouw contactpersoon nog gewoon jouw aanspreekpunt en blijft de dienstverlening die je ontvangt hetzelfde. 

Waar kan ik terecht met vragen?

Op deze pagina vind je altijd de laatste informatie over de veranderingen. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met Klant Adviseur Relaties of je rayonmanager via 046 - 478 81 85 of adviseur@blg.nl.


Informatie voor klanten

Krijg je vragen van klanten van BLG Wonen over deze verandering? Op deze pagina vind je informatie voor klanten van BLG Wonen.